FacebookПідписатися на RSS
Ділова гра "Новатори"

ПРИЙНЯТТЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ІННОВАЦІЇ

(Розробник - Артюшина М.В.)

Мета: Навчитись здійснювати всебічний розгляд педагогічного нововведення: пропонувати і відстоювати інновації, надавати їх критичну оцінку, вказувати позитивні і негативні сторони, і в цілому, вести дискусію з обговорення будь-якої нової ідеї.

Тривалість: 60 хв.

Матеріали та обладнання: годинник з секундною стрілкою, картки для жеребкування, бланки оцінювання ходу гри, папір, фломастери для новаторів (за потреби); таблички виконавців різних ролей, сертифікат, правила для обговорення

Хід виконання:

Ведучий пояснює мету, сутність і загальну послідовність гри.

1. Група розподіляється на кілька підгруп (за бажанням чи через голосування), кожна з яких отримує одну роль (за бажанням або через голосування).

Здійснюється інструктаж виконання кожної ролі.

2. Група новаторів генерує певні педагогічні ідеї, обговорює і обирає кращу з них, яку буде представляти, продумує тактику презентації. Групи консерваторів, оптимістів і песимістів продумують тактику своєї поведінки під час обговорення ідеї (час - 10 хв.).

3. Відбувається презентація педагогічної ідеї (до 5 хв.).

4. Здійснюється обговорення педагогічної ідеї (до 15 хв.). Кожен виступ -до 1 хв. Бажаючий виступити піднімає руку. Ведучий керує за процесом обговорення, слідкує за регламентом виступів.

5. В кінці аналітики аналізують хід обговорення, підводять підсумки, визначають, чи прийнята запропонована ідея, обговорюють можливі шляхи за провадження цієї ідеї і подолання можливих перешкод. Час на підведення підсумків - 3 хв.

6. Якщо педагогічна ідея прийнята - групі, що її запропонувала, надається відповідна грамота-сертифікат за підписом всіх учасників заняття.

Правила обговорення:

1. Не перебивати того, хто виступає.

2. Уважно слухати, не розмовляти під час виступу.

З. Під час обговорення виступати коротко, змістовно, не відходити від теми.

4. Вступати в обговорення лише після надання слова ведучим.

5. Не переходити на особистість, зміст обговорення - сама ідея, а не людина, що її пропонує.

Характеристика виконавців окремих ролей

Ведучий - керує процесом обговорення. Слідкує за регламентом виступів. Він має бути уважним, доброзичливим, надавати рівну можливість виступу представникам всіх груп (звичайно, у відповідності до їх бажань).

Новатори - мають запропонувати інноваційну ідею з вдосконалення будь-якої освітньої діяльності (управління, викладання, методичної роботи, виховної роботи тощо) і провести її короткий виступ-презентацію. Виступ новаторів може включати такі аспекти: сутність нової ідеї (коротке формулювання), її актуальність, аргументування корисності її впровадження, порівняння з ана­логами, підтвердження ефективності ідеї. Особливе значення має актуальність, корисність ідеї для більшості присутніх. Форма виступу обирається довільно. Це може бути доповідь, презентація, демонстрація з використанням наочних за­собів тощо. Після виступу проводиться обговорення запропонованої ідеї, яку слід відстояти. При відстоюванні своєї думки новатори мають проявляти такі особистісні якості як: активність, стійкість, витримка, цілеспрямованість і щира впевненість у своїй позиції.

Консерватори - мають поставити під сумнів необхідність будь-яких змін. Під час дискусії вони мають не стільки обговорювати саму нову ідею, скі­льки доводити ефективність прийнятих форм і методів роботи, перевірених ча­сом, достатність і досконалість існуючих підходів. При цьому консерватори демонструють такі особистісні якості як обережність, прихильність до традицій і неприйняття нового. Вони мають бути впевнені у своїх поглядах, бути активні, стійкі і витримані.

Оптимісти - мають підтримати запропоновану ідею. У своїх виступах вони можуть розкривати її переваги, наводити різні аргументи на користь ідеї, вказувати на позитивні наслідки її запровадження, висувати конструктивні пропозиції із вдосконалення ідеї тощо. Оптимісти мають проявляти такі якості як: активність, вміння обґрунтувати свої думки, доброзичливість, підтримка і передбачливість.

Песимісти - мають продемонструвати, розкрити слабкі сторони нововве­дення, однак не заперечувати їх повністю. У своїх виступах вони можуть вка­зувати на недоліки нової ідеї, ризики, негативні наслідки її запровадженні, різ­номанітні сумніви, перешкоди Песимісти мають проявляти такі якості як: акти­вність, вміння обґрунтувати свої зауваження, обережність, критичність, перед­бачливість.

Аналітики - слідкують за обговоренням і відмічають кількість виступів представників кожної ролі, аргументованість думок і порушення правил. Від­повідно кожен виступ оцінюється в балах. Можливо також записувати зміст найбільш вагомих аргументів. В кінці визначається ставлення групи до запро­понованої ідеї - за переважанням набраних балів. Ідея вважається прийнятою, якщо кількість балів, набраних в сумі новаторами і оптимістами, перевищує суму балів, набраних консерваторами і песимістами. Також аналізується актив­ність виконавців різних ролей, сила тих чи інших аргументів, частота порушен­ня правил тощо. Аналітики мають бути об'єктивні, неупереджені, швидко фік­сувати хід обговорення, вміти узагальнювати, підводити підсумки тощо.

Кiлькiсть переглядiв: 560