FacebookПідписатися на RSS

/Files/images/pod/3955673-32ee2e1df98f26ae.jpg

"Куточок природи в ДНЗ:

значення, зміст та організація в ньому трудової діяльності"

План.

1. Куточок природи як елемент природничого розвивального середовища

2. Вимоги до відбору об’єктів для куточка природи

3. Кімнатні рослини у куточку природи

4. Сезоні зміни у куточку природи

5. Мешканці куточка природи

Створюючи в дошкільному закладі належне розвивальне середовище, зокрема й на формування природної компетенції дітей, педагоги мають приділити серйозну увагу оформленню, як території дошкільного закладу, так і його приміщень. Ознайомлення дітей із природою у дошкільному закладі, потребує постійного безпосереднього спілкування з нею, тому важливими є куточки природи.

Куточок природи слід облаштовувати у світлій частині кімнати. А йогооб'єкти можна розмістити як традиційно на столах або шафах, так і нестандартно – на пеньках, металевих підставках тощо.

Розміщуючи мешканців у куточок природи, треба насамперед подбати про те, щоб були враховані їхні біологічні особливості й потреби.

Так, одні кімнатні рослини потребують велику кількість сонячного світла, а інші навпаки, погано переносять прямі сонячні промені.

Разом з ним куточок природи має радувати око, прикрашати інтер’єр. Зрештою об’єкти у куточку природи необхідно розміщувати так, щоб діти могли вільно підходити до них, спостерігати та доглядати за ними.

Вимоги по підбору мешканців куточка природи.

- відповідність вимогам програми

- не вибагливість до їжі та догляду

- безпечність

- привабливість

- поширеність

Об'єкти для куточка природи слід ретельно відбирати. Насамперед треба враховувати їх безпечність, відповідність вимогам програми та можливість їх розміщення у конкретному приміщенні. Не можна утримувати, скажімо, отруйні рослини і тварини, рослини з калючками або такі, що можуть викликати алергічні реакції у дітей. Догляд за мешканцями куточок природи за характером праці має бути доступним для дітей відповідного дошкільного віку.

Варто добирати привабливі зовні об’єкти, які зможуть привернути і утримати стійку увагу дітей. Але при цьому необхідно враховувати можливість нормальної життєдіяльності росту та розвитку тварин і рослин в умовах приміщення дошкільного закладу.

Кімнатні рослини

Кімнатні рослини – постійні і обов’язкові об’єкти куточка природи, адже залежно від місця зростання у природікімнатні рослинипотребують різного догляду, зокрема різного ґрунту, поливки, освітлення, тому вони є цінним дидактичним матеріалом.

Молодша група

Підбираючи, кімнатні рослини (2 – 3 рослини) для молодшої групи, необхідно пам’ятати про певні вимоги. У куточку природи слід утримувати рослини, які мають

- привабливий вигляд – гарно і рясно квітнуть

- велике цупке листя, щоб малюкам було зручно витирати з нього пил

- типову будову – стебло, листя, квіти.

З огляду на ці вимоги пропонуємо для наповнення куточка природи у молодшій групі такі рослини:

● красиво квітучі

- бальзамін

- герань зональна

● декоративно листяні

- фікус (невеликого розміру)

- аспідістра

Доцільно мати у куточку природи одну рослину в двох екземплярах, щоб діти могли вчитися знаходити однакові рослини. (Дидактична гра «Вгадай рослину за описом», «Що змінилося», «Знайди такий же».)

Середня група

У куточку природи середня група зазвичай має бути 5-6 рослин. Вимоги до підбору рослин куточка природи середньої групи дещо змінюються і доповнюються. Адже діти опановують складніші прийоми порівняння, вчаться находити подібне і відмінне в рослинах, узагальнювати об’єкти за ними чи іншими ознаками. Поглиблюються знання дітей: вони чіткіше розрізняють особливості рослин, ознайомлюються з умовами, необхідними для їхнього життя. Опановують нові прийоми підтримки рослин у чистоті:

- обливають з дрібносітчатої лійки або обприскують із пульвелізаторів рослини з дрібним листям;

- обтирають вологим пензликом листя, що має зазубрини;

- обтирають сухим пензликом опушене листя;

Отже, для куточка природи середньої групи слід добирати рослини, які мають:

· листя з різною поверхнею, формою, величиною;

· яскраво забарвлене листя;

· добре виявлену потребу у воді та світлі (колеус декоративно-листяний, бегонія – завжди квітуча).

Старша група

У дітей старшого дошкільного віку закріплюються вміння визначати спосіб підтримання рослини у чистоті залежно від характеру листя і стебла.

Вимоги до відбору рослин для куточка природи старшої групи дещо змінюються, зокрема слід утримувати рослини з різними

- будовою – видозміненим стеблом та листям;

- листям;

- потребами у світлі і воді;

- строками і періодами вегетації (традесканція, аспарагус, квітучі - клівея).

Слід познайомити дітей з рослинами – лікарями (алое – каланхое)

● Сезонні зміни в куточку природи є обов’язковими, вони дають змогу продовжувати спостереження, які були розпочаті в природних умовах.

- осінь – заносять рослини з квітника (айстри, чорнобривці);

- зима – проводять вигонку рослин: (висадка цибулі на перо, посів овса, пшениці для годівлі птахів);

- весна – поповнюють кут природи висаджують тюльпани, нарциси.

Акваріум.

Молодша група – рекомендують утримання риб з місцевих водойм. Це карась, короп, краснопірка.

Середня група – зазвичай утримують різні види золотої рибки, а саме «Вуалехвости», комету, телескопа. Золота рибка і її різновиди невибагливі і холодно водні.

Старша група – можна утримати дрібніших рибок цікавими для дітей будуть живо рідні рибки – гупі і мечоносці.

У дошкільних навчальних закладах відповідно вимог ТБ не повинно бути приладів для підігріву води та компресорів.

Степова черепаха, морська свинка, хом’ячок, хвилястий папуга, канарка можуть жити в любій віковій групі.

Обладнання по уходу за кімнатними рослинами:

- фартухи клейончасті;

- палички для рихлення землі;

- салфетки для протирання великих листків;

- лійки для поливу квітів;

- пульвелізатори.

Використана література:

1. М.М. Марковская «Уголок природы в детском саду»

2. ж. «Вихователь-методист дошкільного закладу» №9,2010, ст. 46-51 Стаття «Куточок природи у дошкільному закладі»

3. ж. «Ребенок в детском саду», № 5,2005, ст.65

4. В.А. Дрязгунова «Дидактические игры для ознакомления дошкольников с природой».

Кiлькiсть переглядiв: 5518