FacebookПідписатися на RSS
РОЗМОВА ДИТИНИ З НЕЗНАЙОМЦЕМ: 4 КРОКИ ДО ПРИПИНЕННЯ БЕСІДИ

/Files/images/1.2.jpgСтавлячи дитині навідні питання, можна з'ясувати, які ситуації спілкування з незнайомцями для неї представляються небезпечними, які - не дуже, а які - зовсім безпечними. Наприклад, безпечною здасться для неї бесіда з жінкою, якщо розмова відбувається у школі або дитячому садку. Дитина прийме її за вчительку або виховательку, оскільки усіх працівників школи або садка вона не знає, а викладач або вихователь повинні виглядати саме так.

Для того, щоб незнайомець не зміг "заговорити дитину" або обдурити її, порядок розмови має бути відпрацьована і відрепетирувана. Схема може бути така.

Крок 1. Оцінюємо ситуацію. Дитина повинна сказати собі, що перед ним - незнайома людина. Неважливо, хто це - дівчинка, хлопчик, дідусь, молода жінка - якщо незнайомець, то поводимося з усіма ними практично однаково.

Крок 2. Тримаємо дистанцію! Дитина повинна відміряти вдома на підлозі відстань 2 метри і запам'ятати її. Батьки можуть придумати що завгодно, але повинні добитися того, щоб дитина вважала за можливе вести бесіду з незнайомцем тільки на безпечній дистанції. Якщо людина наближається - потрібно йти або втікати у безпечному напрямі.

Крок 3. Уміло присікаємо розмову на 5-ій секунді. Серед зловмисників попадаються прекрасні психологи, які можуть "забовтати" і дорослого, не говорячи вже про дитину. Тому бесіда може тривати 5-10 секунд, після чого необхідно приймати рішення.

Крок 4. Йдемо у безпечне місце. Це означає, треба підійти до знайомих, що знаходяться у дворі, мамам і татам інших дітей, або піти додому.

Розглянемо приклад.

- Здрастуй, дівчинка!

- Здрастуйте (оцінка ситуації : людина - незнайома; тримаємо дистанцію - відходимо від неї на 2 метри).

- Допоможи мені, будь ласка, знайти м'ячик мого синочка. М'ячик закотився в підвал, а у мене слабкий зір...

- Даруйте, мене тільки що покликав тато (дитина, не даючи чоловікові договорити, швидко йде у бік дорослих людей, тримаючи у полі зору незнайомця; виявившись в цілковитій безпеці, зв'язується з батьками і розповідає їм про подію, дослівно переказуючи розмову).

Ці чотири пункти: оцінка, дистанція, переривання розмови, відхід у безпечне місце - мають бути відпрацьовані в різних варіаціях на практиці.
Кiлькiсть переглядiв: 826