Вчитель - логопед - Коршун Тетяна Володимирівна, Бердянський державний педагогічний університет, корекційна освіта (Логопедія).
Основними напрямами діяльності вчителя-логопеда є робота, спрямована на подолання і профілактику розладів мовлення у дітей, навчання та виховання дітей старшого дошкільного віку з мовленнєвими порушеннями.
Графік роботи вчителя-логопеда:
Понеділок - 7.45 - 12.00
Вівторок - 10.30 - 12.00 14.30 - 16.00
Середа - 7.45 - 12.00
Четвер - 7.45 - 12.00
П'ятниця - 7.45 - 12.00
"ЗВУКОВИЧОК" - Блог вчителя-логопеда
ЩО ПОТРІБНО ЗНАТИ ПРО РОБОТУ ВЧИТЕЛЯ ЛОГОПЕДА!
Деякі батьки, на щастя, навіть і не знають навіщо потрібен логопед в дитячому садку. А батькам дітей, які мають мовленнєві порушення, доводиться познайомитися з наукою логопедією і тісно співпрацювати з вчителем-логопедом. Які ж завдання виконує вчитель - логопед в дитячому садку і яку логопедичну роботу проводить?
Коли слід звертатись до логопеда:
- якщо у дитини не з’явилось мовлення до 2 років або словник налічує не більше 10 слів;
- коли дитина в 4 роки не вимовляє або неправильно вимовляє звуки;
- коли дитина повторює перші звуки, склади багато разів (заїкається);
- якщо дитина не запам’ятовує віршики, не може переказати казку, порушує структуру слів.
Що необхідно знати про групи для дітей з вадами мовлення при дошкільних закладах:
1. Групи для дітей з вадами мовлення (логопедичні групи) при дошкільних навчальних закладах створюються органами державного управління освітою.
2. В логопедичні групи зараховуються діти 4 – 5 - річного віку, які мають різні відхилення мовленнєвого розвитку, виявлені логопедом, вихователем або лікарем дитячої поліклініки.
3. Обстеження дітей для зарахування їх в логопедичні групи проводиться такими спеціалістами: педіатром, отоларингологом, неврологом, психіатром, офтальмологом, хірургом (в разі потреби), логопедом, психологом.
4. Медичні висновки подаються на розгляд обласної психолого-медико-педагогічної комісії для вивчення даних, яка направляє в логопедичні групи відповідно до діагнозу.
Висновок ПМПК – це той основний документ, на підставі якого, дитина направляється в логопедичну групу дошкільного навчального закладу системи освіти чи заклад соціального захисту.
Завдання вчителя - логопеда в дошкільному навчальному закладі:
- усунення різних мовленнєвих порушень дітей;
- створення єдиного корекційно - навчального простору;
- пропаганда логопедичних знань серед батьків, педагогів;
- інтегрування зусиль педагогів, дітей та батьків з метою корекції мовленнєвих порушень;
- створення предметно-розвивального середовища, яке стимулює мовленнєвий і особистісний розвиток дитини.
Завдання логопедичної роботи з дітьми дошкільного віку, що мають недоліки мовленнєвого розвитку:
- розвиток рухливості органів артикуляційного аппарату;
- розвиток фонематичних процесів;
- розвиток дрібної моторики;
- усунення вад звуковимови;
- збагачення словникового запасу;
- вдосконалення граматичної сторони мовлення;
- підготовка до навчання грамоти.
Форми роботи:
- фронтальні логопедичні заняття;
- індивідуальні логопедичні заняття;
- групова та індивідуальна робота з дітьми.
Форми взаємодії з батьками:
1. Батьківські збори. Проводяться у вересні, січні, травні. На зборах вчитель-логопед знайомить батьків з нормативними документами, програмами, з досягненнями дітей та труднощами у корекційному процесі.
2. Індивідуальні консультації вчителя-логопеда. В ході , яких батькам надаються індивідуальні поради щодо поліпшення мови або розвитку пізнавальних (психічних) процесів дитини.
3. Поради логопеда в інформаційному осередку логопедичного кабінету та груп старшого дошкільного віку, які складаються з різноманітних професійних консультацій, порад, рекомендацій з матеріалів для практичного використання вдома та під час занять з дітьми.
4. Анкетування батьків дозволяє уточнити стан їх зацікавленості у розвитку дитини, визначити їх потреби, з'ясувати чи задоволені вони корекційним процесом.
5. "Домашні логопедичні зошити", які складені для індивідуальної роботи з дітьми. Вони допомагають батькам закріпити набуті дитиною мовні навички та вміння. А логопеду здійснити аналіз розвитку кожної дитини і налагодити тісний взаємозв'язок між учасниками корекційного процесу.